#1 2008-01-01 11:02:11

darek

Administrator

9157105
Zarejestrowany: 2007-09-13
Posty: 81
Punktów :   

Poradnik

[color=brown][imgl]Czary dostępne są dopiero na main landzie, czyli po wyjściu z rookgard, wyspy, na której zaczynasz grę. Na rookgardzie nie ma żadnych czarów poza gotowymi runami czaru antidote (antidotum), który można kupić u NPC Lily w południowej części miasta.

Gdy wyjdziesz już na główny ląd, możesz kupić księgę czarów. Nie jest to w prawdzie niezbędne do czarowania, ale jak zapomnisz, jakie są magiczne słowa na jakiś czar, możesz zawsze zajrzeć do księgi, gdzie podane są wszystkie czary, które posiadasz. Możesz także pożyczyć książkę od kogoś innego, gdy do niej zajrzysz i tak będą w niej tylko twoje czary. Księgi magicznej nie trzeba nosić ze sobą, zostaw ją w depo, nikt ci jej stamtąd nie zabierze, bo nikt nie widzi, co ktoś inny trzyma w swoim depo.

Teraz możesz już kupić czary. Aby to zrobić, idź w swoim mieście do gildii twojej profesji i tam możesz je kupić. Np. w Venore czary dla czarownikow (sorcererów) sprzedaje Chatterbone, dla druidów Smiley (obaj są 2 przecznice na wschód od depo), a dla rycerzy (knightów) i Paladynów Asrak.(kilka pięter pod depo). Jeśli jesteś w innym mieście, nie bój się zapytać, gdzie jest gildia twojej profesji. Nie rób tylko tego zbyt nachalnie, bo ktoś się wreszcie zdenerwuje i cię zaatakuje :-)

Gdy już jesteś w gildi, powiedz przywitaj się z NPC sprzedającym czary (powiedz hi ) i możesz kupić czar. Jeśli znasz nazwę czaru, który chcesz kupić, powiedz jego nazwę odrazu, jeśli nie, możesz powiedzieć spells, a następnie poziom magii, na który czar chcesz kupić (na początku masz zerowy poziom, więc tylko na ten poziom możesz kupować czary). Aby móc kupować lepsze czary musisz mieć wyższy poziom magii. Gdy wybierzesz już czar, sprzedawca sam ci weźmie pieniądze z plecaka, a ty nauczysz się czaru. Po prostu pojawią się na tobie niebieskie gwiazdki na momencik, i już możesz używać czaru. Jako, że czary są drogie, na początku kupuj tylko te najważniejsze, resztę wykupisz w przyszłości. Sporo nawet wysoko poziomowych magów nie umie wszystkich czarów, niektóre są im po prostu zbędne.

Czaruje się wpisując odpowiednie magiczne słowo, np. dla czaru światło, jest to Utevo Lux. Jakie słowa odpowiadają jakiemu czarowi, możesz znaleźć w magicznej księdze lub zaglądając na opis swojej profesji na naszej stronie. Jeśli czar jest czarem runicznym, czyli wymagającym runów, weź pustą runę (blank rune) w rękę i wówczar wypowiedz zaklęcie. Możesz wziąć po jednej runie w obie ręce i wypowiedzieć zaklęcie. jeśli tylko masz na tyle many, obie runy zostaną umagicznione. Czary spontaniczne (nie wymagające runów) rzucane są natychmiast. Aby używać runów, kliknij prawym klawiszem na runie, wybierz use, a następnie kliknij na celu, który ma trafić czar. Możesz także kliknąć prawym klawiszem myszy trzymając klawisz Ctrl na klawiaturze. Jeśli w opcjach gry ustawisz sobie "Tibia Clasic Control", wówczas kliknięcie prawym klawiszem powoduje użycie runy, natomiast kliknięcie prawym przyciskiem mysze z klawiszem Ctrl spowoduje wyświetlenie menu. Runów możesz używać, gdy są one w twojej ręce, w plecaku, lub na ziemi obok ciebie. Wybierając cel możesz korzystać także z listy battle. Pamiętaj jednak, że działa to wyłącznie na potwory, przeciwko ludziom musisz celować ze ekranu gry.

Poziomy magiczne rosną wraz ze spalaniem many, dlatego powinieneś to robić zawsze, gdy tylko masz manę, nawet, jeśli nie masz na co spalać many, rzuć światło lub jakiś inny czar. Mana uzupełnia się powoli, gdy coś zjesz, podobnie, jak energia. Pamiętaj tylko, że w PZ (protection zone, czyli miejsce, gdzie nie można nikogo atakować, np. depo albo świątynia) nie przybywa mana ani życie. Możesz także regenerować manę kupując i pijąc manafluidy. Każda profesja w innym tempie uzupełnia manę i zycie. Po zjedzeniu jedzenia, przez jakiś czas będą uzupełniały ci się zarówno mana, jak i życie. I tak:
Rycerz (Knight) - 1 punkt many co 12 sekund, 1 punkt życia co 6 sekund
Paladyn - 1 punkt many i życia co 9 sekund
Czarownik (sorcerer) oraz druid - 1 punkt many co 6 sekund, 1 punkt życia co 12 sekund.
Natomiast po wykupieniu promocji (dostępnej wyłącznie dla postaci z premium account oraz na poziomie 20 lub wyższym) czas ten wynosi odpowiednio:
Elitarny rycerz (elite knight) - 1 punkt many co 10 sekund, 1 punkt zycia co 4 sekundy
Królewki paladyn (royal paladin) - 1 punkt życia i many co 7 sekund
Mistrz czarowników (master sorcerer) oraz starszy druid (elder druid) - 1 punkt many co 4 sekundy, 1 punkt życia co 10 sekund.

Runy są bardzo dobrym materiałem handlowym. Większość magów robi różne runy na sprzedaż. Pamiętaj tylko, żeby żądana przez ciebie cena była odpowiednio wysoka i zawierała zarówno cenę pustej runy, jak i czas potrzebny na nazbieranie many i umagiczneinie runy. Np jedna runa UH (ostateczne leczenie, Ultimate Healing) kosztuje zwykle około 100 gp. Większość magów sprzedaje jednak pełne plecaki run, w ten sposób jest po prostu łatwiej zarówno dla kupującego, jak i dla sprzedającego. Wysoko poziomowi gracze zużywają masę różnych run i jest im po prostu łatwiej kupować całe plecaki (często wiele plecaków na raz). Runy możesz robić także polując na słabsze potworki, nie musisz koniecznie stać w mieście.

Ogólnie runy można podzielić na 3 rodzaje:
Runy obszarowe (np Great Fire Ball) - nie musisz tutaj celować w cel, a wszystko, co znajdzie się w obszarze wybuchu dostanie obrażenia od czaru.
Runy samonaprowadzające się (np. Heavy Magic Missile) - musisz trafić w cel, aby runa wystrzeliła. Jeśli nie trafisz, nie tracisz, nie tracisz runy.
Runy pola (np. Poison Field) - nie musisz trafić w żaden cel, aby runa wystrzeliła. Po wystrzeleniu na ziemi pojawia się pole zadające obrażenia każdemu, kto w nie wejdzie. Takie obrażenia zwykle zadawane są przez dłuższą chwilę, np. pole ognia ustawione za pomocą czaru Fire Field zadaje 20 obrażeń przy wejściu w nie, a następnie jeszcze dziesięciokrotnie obrażenia po 10 co kilka sekund. Jeśli potwór nie jest odporny na dany rodzaj obrażeń, nie wejdzie on nigdy w takie pole, jest więc to świetny sposób na odgrodzenie się od potwora gdy uciekasz lub gdy chcesz go atakować z dystansu.

Siła czarów zależy zarówno od twojego poziomu magicznego jak i poziomu doświadczenia. Można przyjąć, że
SC=2*lvl+3*mlvl procent, gdzie:
SC - siła czaru
lvl - poziom doświadczenia
mlvl - poziom magiczny.
przy czym jeśli wynosi mniej, niż 100%, zaokrąglana jest do pełnych 100%. Tak więc przekraczając poziom 20 i magiczny poziom 20, siła twoich czarów zacznie rosnąć, i tak mag na poziomie 40 z poziomem magicznym 40 czaruje dwukrotnie mocniej, od maga na poziomie 20 z magicznym poziomem 20. Różnica ta w brew pozorom daje bardzo dużo. Oczywiście siłą czarów w bardzo dużym stopniu zależy od szczęścia i jest w dużej mierze losowa.

Spoiler:

[/imgl][/color]

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gminanarew.pun.pl www.dsm.pun.pl www.pomoc-psychologiczna.pun.pl www.falenearth.pun.pl www.marynarzyk.pun.pl